Saturday 7 October 2017

Forex Order Flow Handel


Ämne: Order Flow Trading Vad är Order Flow Trading och vad det inte är vad som är Order Flow Trading och vad det inte är Order Flow Trading är ett begrepp som kan skapa mycket förvirring. Vissa tror att det handlar direkt från flödesinformation från banker (info som endast en liten krets av människor har tillgång till och de kommer säkert inte att dela den på internet), vissa tycker att det är tejpavläsning och vissa att det bara är en annan form av prisåtgärd. Det finns ingen klar definition och i slutändan är alla ovan nämnda metoder baserade på förväntan på framtida orderflöde på marknaderna. Det sätt som jag ser på är att OFT är en tankegång. Istället för att bara leta efter tekniska mönster går vi ett steg framåt och tänker på vilka andra marknadsaktörer som kan göra. Dess alla rädsla och girighet på marknaderna och vi kan se detta varje dag på marknaden. Det är en stor förändring för nybörjare, särskilt de som tidigare endast använt teknisk analys. Men som alla andra aktiviteter blir det lättare med tiden och du börjar se marknaden med helt olika ögon. Du är medveten om hur priset rör sig, på vilket sätt det rör sig (inte lika bra som bankflödesinformation, men PA ger några bra insikter), din kunskap om andra deltagare hjälper dig att undvika vanliga misstag och slutligen hjälper din kunskap om ineffektivitet i marknaden du kombinerar allt detta och utnyttjar dessa möjligheter i direkt handel. Man kan argumentera mycket för termen OFT, men för mig är det ett sätt att tänka på ett annat sätt att betrakta marknaderna än de vanliga, inte något som är begränsat till en viss metod. Jag har ingen privat bankflödesinformation, men mina kunskaper om marknadens mikrostruktur och andra marknadsaktörer ger mig en kanten på marknaderna. Hur kom jag in i det Jag hittade en tråd på ett annat forum för forex från användaren Darkstar som nämnde OFT. Det såg allt ganska komplicerat och det gjorde inte för mycket mening efter mig efter att ha läst hela tråden. Jag hittade sedan sin hemsida senare och köpte sin bok (jag vill inte bli anklagad för att marknadsföra här någonting så ingen länk, men en snabb Google-sökning efter orderflödeshandel darkstar eller bokens titel - quotOrder Flow Trading for Fun and Profitquot borde göra det). Det har ett mycket högt pris för en bok, men det förändrade mycket för mig och det var en vändpunkt för min handels karriär. Chattrummet är lite oorganiserat ibland, men det finns några bra handlare där det är villigt att hjälpa. Forumet är tyvärr nästan dött, en annan anledning till att jag valde BabyPips som plattform för min tråd. Återigen vill jag inte marknadsföra här någonting, jag tycker bara att det är rättvist Jag delar hur jag upptäckte OFT och ger andra möjligheter att kolla källan där jag lärde mig det. Det finns trots allt också ett fria material om det. Vad är stegen att lära av OFT Lär dig om marknadsmikrostruktur (hur prisförändring, typ av order, likviditet etc.) Lär dig om de andra marknadsaktörerna (reklam, bankdealer, reella pengar, suveräner, stora spekulanter) Utnyttja ineffektiviteten på marknaden Jag kommer att täcka olika ämnen i de kommande artiklarna och gå gradvis från steg 1 till steg 3. Senast redigerad av Dali 02-24-2013 kl 03:25. Anmälningsdatum Okt 2011 Ort Bergen, Norway Inlägg 456 Blå typsnitt ser mäktigt bekant. Alla de bästa kompisarna. Kunskapsdelning är mycket välkommen här. Kommer hålla koll på dina framsteg Anslutningsdatum Nov 2011 Inlägg 398 All the best. Hoppas den här tråden blir inte stängd som tidigare. Anmälningsdatum Okt 2012 Inlägg 90 Intressant tråd. Prenumerera :-) Anslutningsdatum Jan 2013 Inlägg 108 Typ av beställningar och hur pris förändras Typ av order och hur prisändringar I den här artikeln kommer jag att täcka de tre huvudsakliga typerna av beställningar som används i handel och hur pris ändras. Vi ska ta en titt på vad som verkligen händer och vad är rörelsepriset. Först och främst finns termen likviditet. Om du vill köpa en tillgång behöver du någon att sälja den till dig. Du söker därför likviditet. Samma sak gäller om du är säljare, du letar efter en köpare för att ta den tillgång du vill sälja. Ett bud är en gränsorder att köpa en tillgång till ett visst pris (bättre än den aktuella marknadsräntan) och ett erbjudande är en gränsorder att sälja en tillgång till det bestämda priset (bättre än den nuvarande marknadsräntan). Bud och erbjudanden ger likviditet på en marknad, de ger den till deltagare som handlar via marknadsordningar. Likviditet är en mycket viktig faktor i handeln, särskilt för stora handlare. Ju mer likvida en marknad är desto mer kommer det att locka andra handlare. Stora handlare kan inte bara tänka på hur mycket priset kommer att röra sig, utan också hur de kommer ut ur sin handel när tiden är klar. Detta är inte ett problem för oss näringsidkare, men definitivt en viktig faktor för dem som handlar stora summor pengar. Marknadsordningar förbrukar likviditet som tillhandahålls av orderorder. De är order som emitterats till Buysell en specifik tillgång till nuvarande marknadspris. En köpemarknadsorder kommer att fyllas mot det bästa erbjudandet och en försäljningsorderordning fylls i mot det bästa erbjudandet. Marknadsordningar tar bort likviditet från marknaden, eftersom deltagaren som utfärdar dem vill handla omedelbart och äter tillgänglig likviditet via gränsvärden. Limiteringsordningar ger likviditet eftersom de ger andra handlare möjlighet att handla mot dem. Om jag lämnar ett 1 miljon bud (1,31000 buy-order) till EURUSD, ger jag likviditet till andra deltagare som vill sälja på marknaden till detta pris. De kallas gränsen order eftersom de inte kan fyllas till ett pris som är värre än vad som anges. Detta innebär att mitt bud på 1.31000 kan fyllas AT eller under (positivt släpp) kursen, men inte ovanför. Orderböcker eller DOM (Market Depth) används mest i Futures trading, eftersom valutamarknaden inte har några aggregerade volyldata. Exempel: I denna tillgång har vi inga order på 44 och 45, vilket innebär att du för närvarande kan köpa till 46 (det bästa tillgängliga erbjudandet) och sälja till 43 (det bästa tillgängliga budet). Om jag bestämmer 45 är ett bra pris att sälja på och utfärda ett erbjudande i den takten kommer spridningen att smala och köparna kommer att kunna köpa från mig vid 45 det belopp jag erbjuder att sälja. Låt oss säga att det är en otålig köpare som flyttar sina bud till 44. Han kommer återigen minska spridningen och nu kan säljare sälja till ett bättre pris än tidigare. Orderboken ser nu ut så här: Hur pris ändras Scenario 1: Trader A köper 20 kontrakt av tillgången på marknaden. Orderboken ovan visar den disponibla likviditeten och det är synligt att han inte fylls på 45 eftersom det inte finns tillräcklig likviditet. Han kommer att fyllas enligt följande: 10 på 45, 8 vid 46 och 2 vid 47. När han konsumerade ALL likviditet vid 45 och 46. Orderboken kommer nu att se ut så här: Orderboken kommer att vara så långt tills det finns nya bud skapade under 47 ELLER det finns ännu mer köp till marknadspris (till bästa pris) som driver pris högre och längre konsumerar erbjudanden. DOMs används inte i FX (eller åtminstone bör inte användas, eftersom det inte finns några aggregerade volyldata för FX), men mekanismen för prisförändring är densamma på alla marknader. Limiteringsordningar ger likviditet, medan marknadsordningar förbrukar dem. Stopporder är order att köpa över den nuvarande marknadspriset under nuvarande marknadspris. Termen stopporder används eftersom ordern stoppas från att köras tills den träffar det bestämda priset. Det stoppas eftersom annars, om du skapar ett bud till det pris där erbjudanden redan existerar eller ovan kommer det att bli omsättningsbar ordning och skulle köras omedelbart. För det mesta kommer en köpstopporder att utföras när priset har slagit på marknadspriset och en försäljningsstopporder kommer att utlösas när priset har gått på marknadspriset. De kommer att omvandlas till marknadsordningar och förbrukar likviditet. Men det finns något unikt om stopporder. De kan också ge likviditet. Låt oss säga att jag är en stor näringsidkare som vill sälja en tillgång (glöm inte ovanstående orderbok för det här exemplet). Marknadspriset är för närvarande 4446 (jag kan köpa på 46 och sälja till 44). Jag vill inte sälja till 44 eftersom likviditeten inte är tillräckligt bra för det antal kontrakt som jag avser att sälja. Jag är medveten om att det finns många köpstopp över priset på 50 från deltagare som redan är korta. Andra deltagare är också medvetna om detta och priset kommer att lockas till dessa nivåer. Jag kommer därför att sätta mina erbjudanden över 50 (låt säga 51 och 52) och dra nytta av stoppen. Hur chansen är bra finns det inte många köpare på dessa nivåer, eftersom priset uppfattas som högt och likviditeten är lite tunn. Men det är tvungna köpare över 50 och de måste ta min likviditet. Mina shorts kommer att fyllas och priset kommer sannolikt att gå snabbt till min tjänst eftersom de flesta köper kom från shorts som stoppades. Priset är inte attraktivt för köpare och kommer sannolikt att sjunka snabbt. Att stoppa jakt är en gemensam aktivitet på alla marknader, inte bara valutamarknaden. Detaljhandeln är medveten om detta, men mestadels på fel sätt. Jag pratar inte om din detaljhandel mäklare breddar spridningar för att ta några fler stopp, men sluta jaga i större skala. Stora handlare behöver det för likviditet som beskrivits ovan, och bankhandlare kommer också att använda den för att bättre styra sin bok. Men låt oss lämna det för att jag senare hoppas att den här artikeln gav dig några bra insikter om de tre vanliga ordertyperna som används i handel och hur pris förändras. Som sidnot: Engelska är inte mitt första språk, så jag ber om ursäkt för eventuella fel. Jag gör mitt bästa för att skriva förståeligt. Senast redigerad av Dali 02-24-2013 kl. 03:32. Hej Ben, Tack för dina ansträngningar att lära oss. Jag finner att Stop orders också ger likviditet lite förvirrande. Kan du tacka mig med ett exempel? Om möjligt med en skärmdump om domänerna inte används i FX, kommer det vara svårt att förutse orderflödet i FX Regards, Vijai. Din första fråga: Stopp ger inte tekniskt likviditet, men på ett indirekt sätt. Låt oss återigen ta ovanstående exempel. Jag letar efter att sälja en tillgång som för närvarande är 4446 (jag kan sälja till 44 och köpa till 46). Jag tycker inte att det här är en bra kurs att sälja på, så jag kommer att utfärda en gränsorder. Jag vet att det stannar över 50 och de kommer sannolikt att få uppmärksamhet hos rovdjur som kommer att driva priset i riktning mot stopp. Jag utfärdar därför två försäljningsbegränsningar på 51 och 52. Låt oss anta att känslan för tillgången är ganska blandad och det finns inte många tjurar. Med detta är det troligen inte några köpare på 51 och 52 och priset kommer inte ens nå dessa nivåer. Men med köpet stannar över 50 har vi tvingat köpare. De handlare bestämde sig för att de skulle komma ur sin korta position vid dessa priser och deras efterfrågan kommer att påskynda flytten och utlösa mina erbjudanden. Jag gav likviditet till dem, men jag utnyttjade den svagare sidan av marknaden och kom till en bättre position. Utan de tvungna köparna skulle de troligtvis inte bli trigered alls. Jag kommer att täcka ämnet att sluta jaga senare separat, men jag hoppas det gjorde det tydligare för dig. När det gäller din andra fråga: Du behöver inte DOM för att förutsäga orderflöde. Även om du har DOM för det vill säga terminer, så visar du bara order för de övre och nedre fem prisnivåerna och med de marknader som är så flytande och snabbväxande kan du inte extrahera någon användbar information från den. Jag använde DOM ovan för att visuellt förklara processen med prisförändringar. Jag kommer att täcka ämnet att projicera framtida flöde även vid en senare punkt. Ordet Flow Trading Ive hittade några intressanta diskussioner om en handelsmetod som heter Order Flow Trading och jag undrar om någon annan på forumet här tillämpar något liknande Ive lärde sig mest om det från Daemon Goldsmiths bok Quote Flow Tradingquot, forskningshandlingar om marknadsmikrostruktur och handelsforum. Jag är relativt ny på detta, men från vad jag förstått är det primära målet att förutsäga framtida orderflöde på marknaderna genom att citera quotototot och förstå vad andra marknadsaktörer gör. Jag tillämpar nu de grundläggande begrepp som jag har fått från boken, det handlar om jaktstopp av de handlare som står på fel sida på marknaden - handel mot känslor. Ett exempel skulle vara att jaga försäljningsstopp av handlare som är långa AUDUSD trots negativa fundamentalscentiment. Ive hade bra resultat hittills, men jag har inte tillbringat tillräckligt med tid än att tillämpa metoden och jag kommer troligen att behöva testa andra strategier också. Men det verkar mycket bättre än teknisk analys eftersom vi kan förstå mycket tydligare varför vissa saker uppstår på marknaderna. Det verkar prisdragningar är inte så slumpmässiga som jag trodde tidigare. Så om det finns någon lite mer erfaren på att tillämpa metoden - vänligen dela med dig av dina insikter. Jag tror att vi kan bygga en bra tråd med en intressant diskussion. Ursprungligen postat av goldmember1 Enligt min mening (och andra kan skilja sig) finns det inget sätt att du kan handla orderflöde i forex eftersom du inte har tillgång till orderboken. Nivå 2 som du kanske har för din mäklare är mäklare specifik och täcker bara lt0.01 av marknaden - det finns inget sätt att du kan arbeta ut flöde från den. Vissa människor stör inte ens med boken och använder flikschemat eller volymen för att klara det - en annan mäklare skiljer sig från nästa (och de utgör en minoritet av orderna på marknaden) så det är faktiskt inte ett giltigt system att använda alls. Jag håller med om att nivå 2 är värdelös i valutan eftersom det är en decentraliserad marknad och jag tvivlar på data från alla detaljhandelsmäklare på en så stor marknad. Men handelsorderflödet har en bredare betydelse än att handla böckerna (nivå 2 marknadsdjup etc), det handlar mer om att dra nytta av det förutsägbara beteendet hos andra handlare. Det fanns flera undersökningshandlingar om valutamarknaden som indikerade att även stora handlare (institutionella) placerade sina beställningar runt stora siffror (dvs. 1,30, 1,31, 1,32 osv.) Och mellannivåer (dvs 1.3050, 1.3150, 1.3250 etc), som liksom deras stopporder ovanför. Vad som ger dem en fördel är att de anser grunden och marknadssynpunkten. Om du funderar på det, så är det också vad vi hela tiden har lärt av alla mentorer och deras handelskurser. Placera ditt stopp under supportnivån över motståndsnivån, Fibonacci-nivå, Flytta medelvärdet eller något annat tekniskt analysverktyg. Detta gör oss sårbara för deltagarna som är mer kunniga och vet var de slutar bo. Jag tycker att det skulle vara intressant om vi bara tänker lite djupare på var exakt vi placerar vårt stopp. Order Flow Trading handlar inte bara om stopp - det är mycket mer än det. Det är bara ämnet Im som för närvarande gör det mesta av min forskning. Re: Order Flow Trading Här är ett exempel på en orderflödesanalys på GBPUSD. Sentimentet är för närvarande negativt med svaga brittiska grundprinciper och förbättrade amerikanska fundament, vilket leder till en positiv bias för US-dollarn och en negativ bias för pundet. Det tar inte mycket grundläggande analys för att komma till denna slutsats, läs bara huvudrubrikerna på webbplatser som Bloomberg eller Reuters. Notera de huvudämnen som handlarna talar om (som för närvarande har möjligheten att FED minskar sin QE-verksamhet). Så många handlare är korta GBPUSD och den rådande marknadsförskjutningen är baserad på fundament. Men vi kan också analysera marknadsförspänning från ett mer tekniskt perspektiv. Viktiga supportresistansnivåer är också psykologiska nivåer, även om de inte är i en rund figur. Det område där volymen handlas (ses på diagrammet som ett område för konsolidering följt av en tydlig flyttning antingen upp eller ner) kommer att ha en psykologisk inverkan på andra handlare. För GBPUSD är dessa för närvarande 1,5220 och 1,5260. Inte bara kommer en hel del stop-förlustordningar att byggas över dessa nivåer, men när vi först får en klar paus kommer de näringsidkare som är korta att överväga att ta vinst eller stänga sin position eftersom hela processen kan leda till acceleration i uppåtgående momentum och i slutändan en kort pressning. Som Orderflow-handlare måste vi noggrant se på dessa nivåer och uppleva pris ur ett annat perspektiv. Tänk på psykologin kopplad till detta. Tänk vad andra handlare skulle kunna göra. Professionella kan ha bättre insikter än vi har som detaljhandeln, men de använder stopp också, om inte teknisk då mental. Det finns en punkt där heshe har visat sig vara fel. En introduktion till Order Flow Trading Det finns mycket förvirring och tvist över vad exakt orderflödeshandel är, än mindre hur det kan utnyttjas som en lönsam handelsmetod. Vi kommer att undersöka dessa ämnen i en serie artiklar som börjar idag. Vad är Order Flow Trading Orderflödeshandel har en mycket bred definition och det är inte nödvändigtvis exklusiv för andra handelsmetoder. Hjärnstenen i orderflödeshandeln förutsätter priserna där andra handlare har väntat order, särskilt viktiga marknadsaktörer med mycket stora order. Hur är det klart? Beställningsflödet kan inte handlas utan ldquopicking levelsrdquo. Detta är en stor anledning till att många handlare finner orderflödeshandel för skrämmande eller skrämmande att handla. Traditionellt varnar handelsguruer sina studenter mot att plocka nivåer och uppmanar dem att ldquotrade vad du ser, inte vad du trorrdquo. Detta verkar vara bra råd när du tittar på ett diagram, mentalt välja nivåer och se till att alla får blåses bort av priset. Det behöver dock inte vara så, inte om du tycker lite mer om de nivåer du väljer och lika viktigt, om du använder snäva stoppförluster. Order Flow Trading Methods Många guruer lär ut handelsmetoder baserat på att identifiera sannolika stöd och motståndsnivåer, och tittar på för att bekräfta prisåtgärder när priset kommer till dessa nivåer. I en mening är detta också orderflödeshandel, eftersom metoden är baserad på att man förväntar sig att det finns många order på dessa nivåer. Men ldquotruerdquo orderflödehandlare skulle ta det ett steg längre och inte vänta på prisåtgärdsbekräftelsen innan de kom in i handeln. Det verkar vara farligare än att vänta på prisaktionsbekräftelse, men tänk på det. Om du väntar på stängningen av ett timme eller fyra timmars ljus innan du går in, kommer bara att plocka nivån dig till ett mycket bättre pris, vilket ger dig bra vinst redan vid den tid då prishandlare börjar komma in. En annan fördel med en ren nivåplockningsmetod är att du vanligtvis kan använda ett mycket snabbare stopp än vad du behöver efter prisåtgärdsbekräftelse. Dessutom skulle stoppet vara bättre placerat. Så, hur man väljer nivåerna Det är miljon dollarfrågan, men enligt min erfarenhet är de riktigt fruktbara nivåerna uppenbart stöd eller motstånd bildat vid tidigare dagliga och veckovisa höga och låga nivåer. Orderflödeshandlare måste lära sig att inte vara rädd för att handla mot trenden. Några av de bästa orderflödena som du kommer att se kommer att utlösas av ett mycket starkt och till synes ostoppbart drag i motsatt riktning som är ganska skrämmande att handla mot. Jag kommer att förklara varför detta är så i nästa veckans artikel. Adam är en Forex-handlare som har arbetat inom finansmarknaderna i över 12 år, inklusive 6 år med Merrill Lynch. Han är certifierad i fondförvaltning och investment management av U. K. Chartered Institute for Securities Investment. Läs mer från Adam i hans fria lektioner på FX Academy. Riskfriskrivning: DailyForex ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår till följd av beroende av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex-mäklareöversikter. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller exakta, och analyser är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandel på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en levererad produkt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapitalet är i fara. Innan du bestämmer dig för att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Vi arbetar hårt för att ge dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar. För att förse dig med den här kostnadsfria tjänsten mottar vi reklamavgifter från mäklare, inklusive några av dem som listas i vår ranking och på denna sida. Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är aktuella, uppmuntrar vi dig att verifiera vår information direkt till mäklaren. Riskfriskrivning: DailyForex ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår till följd av beroende av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex-mäklareöversikter. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller exakta, och analyser är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandel på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en levererad produkt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapitalet är i fara. Innan du bestämmer dig för att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Vi arbetar hårt för att ge dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar. För att förse dig med den här kostnadsfria tjänsten mottar vi reklamavgifter från mäklare, inklusive några av dem som listas i vår ranking och på denna sida. Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är aktuella uppmanar vi dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. Vad är Order Flow Trading För att definiera orderflödeshandel måste du först definiera vilken typ av handel du försöker göra. De flesta spekulanter, särskilt på detaljhandeln förexmarknaden, försöker placera riktlinjerna. Riktiga affärer som innebär att du går lång eller kort, satsar på att priserna antingen flyttas upp eller ner. Därför om du tror att ett valutapar kommer att gå upp, utför du en köporder. Om du tror att ett valutapar kommer att falla, kan du sälja det, aka 8220going short.8221 Denna typ av handel kallas riktad handel. Det är en av de vanligaste formerna för handel, som vanligtvis många människor i investeringsvärlden, hedgefonden världen och detaljhandel spekulanter engagera sig. Nu när du vet att du vill delta i riktningshandel, låt oss definiera vilket orderflöde som är. Orderflöde är en annan term som används i stället för transaktionsflödet. Orderflöde eller transaktionsflöde inträffar när någon tror att priset på en säkerhet kommer att röra sig och sedan beslutar att genomföra en order (transaktion) på marknaden. Individen kanske vill vara aggressiv och genomföra en marknadsordning och betala spridningen. Det är ett potentiellt alternativ. Det andra alternativet är att den personen ska ange en gränsorder eller stoppa order som anger orderflödet eller transaktionen som ska utföras till ett visst pris (gränsvärde) eller exekveras efter att marknaden träffar ett visst pris (stoppförlustorder). Båda är olika typer av orderflöde. Den som utför en marknadsordnad utför en mer aggressiv ordning eftersom de inte vill sitta och vänta på en gränserorder, som kanske eller inte kan fyllas. Den person som går in i en begränsningsorder eller slutar förlustordern genererar en mer passiv form av orderflöde. Dessa order kan eller kanske inte utföras, men de hjälper fortfarande oerhört vid konstruktionen av orderflödespusslet. Nu när vi vet vilken riktningshandel är och hur orderflödet blir genomfört eller gått in på marknaden, kan vi börja diskutera processen för hur priserna rör sig. I bilden ovan har jag tagit med ett exempel på vad marknadsdjupet kan se ut för eurusd valutaparet. Marknadsdjup, vilket innebär att det visar de stående gränsvärdena köporder och stående begränsningsförsäljningsorder. Därför handlar eurusd i diagrammet ovan på 1.4190 1.4191 med en 1 pip spridning. Det bästa budet är på 1,4190 och det visar 10 miljoner värda köporder. Det bästa erbjudandet är 1.4191 med 25 miljoner värda försäljningsorder. Priset fastnar vid 1.4190 91. Priset kommer inte att röra sig om inte en av två saker händer: 1. En marknadsaktör eller en grupp marknadsaktörer utfärdar en marknadsorder för att sälja 10 miljoner euro och förbrukar 10 miljoner dollar stående köp gränsen order på 1.4190. I en sådan situation skulle priset på eurusd gå ner från 1,419091 till 1,418991, förutsatt att det bästa erbjudandet stannar vid 1.4191. 2. En marknadsaktör eller en grupp marknadsaktörer utfärdar en order för köp av marknaden för att köpa 25 miljoner euro och förbrukar 25 miljoner dollar av stående försäljningsbegränsningar på 1,4191. I en sådan situation skulle priset på eurusd gå upp till 1,419092, förutsatt att det bästa budet stannar vid 1,4190. Nu är det bara ett exempel och likviditetsnumren och situationen kan vara mycket olika beroende på tid på dagen och valutaparet. Men det är processen med vilket pris rör sig. En marknadsaktör eller en grupp marknadsaktörer måste genomföra tillräckliga marknadsordningar i tillräcklig storlek för att konsumera likviditeten av det bästa budet och erbjudandet vid den tiden. Detta är vad som händer varje gång du ser prisförflyttning på ditt diagram. Människor på marknaden utfärdar order, eller en serie order, och genererar således flöde 8211 orderflöde. Denna serie av order och transaktioner förutsatt att det räcker för att övervinna det bästa budet eller erbjudandet är vad som rör priset. Priset flyttar inte på grund av någon magisk teknisk indikator på din skärm eller rörlig genomsnittlig kombination. För att priset ska kunna flyttas måste marknadsaktörerna genomföra order - tillräckligt med order att förbruka likviditeten till bästa möjliga bud. Om inga order kommer att utföras, kommer priset inte att röra sig. Det är den svåra sanningen i handeln. Om din analys inte faktiskt resulterar i det nödvändiga orderflödet, i det nödvändiga transaktionsflödet för att flytta då marknaden, kommer marknaden inte att röra sig i din riktning. Framgångsrika näringsidkare är framgångsrika eftersom de vet att resultatet av deras handel kommer att bestämmas av andra handelsföretagers beteende, av det faktiska transaktions - och orderflödet som genereras av andra handlare. Nu kan vi äntligen få definitionen av orderflödeshandel. Order Flow Trading handlar om att förutsäga det framtida orderflödet som kommer att genereras och positionera dig själv för att dra nytta av det orderflöde som kommer att flytta marknaden. Det handlar om att analysera alla olika variabler, scenarier, känslor, marknadsaktörer och positionering, förväntningar mm som kan generera tillräckligt med orderflöde för att flytta priset. Låt mig berätta för vilken orderflödeshandel det inte är. Order Flow Trading är INTE teknisk analys eller grundläggande analys, även om båda dessa säkert spelar en roll i orderflödesanalys. Varför är isn8217t orderflödeshandel teknisk eller grundläggande analys Eftersom teknisk och grundläggande analys inte alltid flyttar marknaden. De flyttar inte alltid marknaden eftersom de inte alltid genererar det nödvändiga orderflödet för att flytta marknaden. Ibland kan de flytta marknaden, och andra gånger kan de inte. Teknisk och grundläggande analys är INTE grunden för varje marknad. Orderflöde och likviditet är grunden för varje marknad. Många har upplevt att förlora handlare genom att använda både teknisk och fundamental analys vid olika tillfällen. Varför uppstår de förlusterna De uppstår, eftersom din tekniska eller grundläggande analys (eller båda) inte genererar tillräckligt med orderflöde för att flytta priset i riktning mot din handel. Kanske du placerade en handel med ett diagrammönster och det misslyckades. Eller kanske du placerat en handel med grundläggande analys, men din stoppförlust utlöstes innan din grundläggande analys 8220kicked in8221 för att flytta marknaden till din fördel. Order Flow trading syftar till att korrigera bristerna i både teknisk och fundamental analys 8211 för att komma upp med hög sannolikhandel baserat på själva grunden för varje marknad 8211 orderflöde och likviditet. Det är det allra bästa och mest lönsamma sättet att handla så länge du är villig att lära dig konsten att beställa flödeshandel. GRATIS RAPPORT TILLGÄNGLIG: Grunden för Order Flow Trading som SuperCharge din vinst. Lär dig 5 steg EZ sättet att förstå orderflödet. Lär dig den viktigaste aspekten av marknaden du borde fokusera på. Lär dig 1 fråga du bör fråga om ditt handelssystem. Allt detta och mer i denna GRATIS RAPPORT. KLICKA HÄR. Vad är Order Flow Trading. 4,1 av 5 baserat på 151 betyg

No comments:

Post a Comment